Pages

25.4.11

Chef Pau Di Dapur

Dekat entry Pau Ummi & Son, me dok ralit cerita pasal kesedapan pau yang dibawa oleh jejaka bernama Shahredza ke opis minggu lepas.... asyik puji-puji nak tunjuklah jugak usaha gigih beliau dibelakang tabir semasa membikin pau yang hot itu...



Bahan utama yang diperlukan untuk bikin pau iaitu tepung low protein. Harga sekilo ada tulis kat situ.. boleh tahan mahal juga ek.


Aksi goyang gerudi tepung bermula dengan menapis tepung supaya lebih halus dan mulus



Lihat tepungku halus bukan..




Bahan-bahan yang disatukan untuk mendapatkan pau yang gebu dan sedap dimakan




Part nie paling thrill sebab tangan kena bekerja dengan lebih gagah lagi. Mencabar sebab guna kudrat 100% tapi boleh bikin otot cantik arr.. Uli jangan tak uli!




Nie pau yang masih belum dikukus lagi, baru jer selesai letak inti yang menjadi pujaan ramai iaitu red bean @ kacang merah :D. Sajer chef nak saiko la tu..




Jelitawan pau yang sudah siap dikukus.. dan menanti giliran untuk dibawa ke opis seterusnya menjadi santapan pagi warga kerja di opis.



Amacam hebat tak hebat aksi beliau di dapur.. eloklah anak muda zaman sekarang tak kekok ke dapur. Senang bini nanti ye tak.. untuk makluman beliau masih single lagi.. hehhee.. Oh ye, lupa nak habaq gambar nie me ambil dari FB beliau. Thanks sebab izinkan gambar nie diambil..