Pages

1.6.15

Cerita Sifir

Cerita pasal SIFIR, terimbas memori zaman sekolah rendah dulu. Alah budak2 belajar mengenal ilmu sifir. sungguh tak minat bab2 nombor nie sebab pening arr nak hafal2 nie....hahahah..Dekat sekolah tengok muka cikgu, balik rumah jangan ingat boleh duduk senang lenang yeee.. cikgu sekolah besar dah menanti ye..Abah me ler tu!
Bila abah panggil nak soh baca sifir mulalah kaki jadi ketar..cramp lutut derr dan2 peluh nak menitis.. Baca sifir kena berdiri okey, itu jam tangan kat belakang.....sambil baca sambil tangan mengira2 kat belakang..kalau boleh nak ambil jari2 kaki mengira sekali..hahah..
Tiap kali buka mulut , tak sah air mata tak mengalir.. huwaa..tulah padah tak hafal sifir kan dah kena marah.. huhuh.. tapi me tekad kan azam tak nak kena marah sampai me pernah tulis sifir dalam buku 555...lama2 melekat dalam kepala otak..bila dah lancar baca laju jer jawab seronok lak rasa.. abah pun tak de nak soal2 dah..yahooooo dah pandai sifir.
Untung budak2 zaman sekarang..macam2 kaedah lebih mesra pelajar wujud.. ala2 peta minda gitu..tak yah main hafal2....Antaranya menggunakan kaedah no tel..senang kejap jer boleh faham.

Sifir 6

Sifir 7

Sifir 2 & Sifir 8

Sifir 9

Ilmu di hujung jari.....cari jer mana2 kaedah yang dirasakan lebih menarik minat dan sesuai digunakan. InsyaAllah setakat nak ingat sifir tak hal punya..hehe.


No comments:

Post a Comment

My HeartBeat