Pages

16.1.17

Kerepek Banting

Pertengahan bulan Jan nie, insyaAllah nak buat kenduri doa selamat, aqiqah dan sambutan hari jadi. dekat rumah mak abah..Ha kita buat sekali harung.. senang kerja tak payah nak mengemas banyak kali..pun boleh berjimat sedikit. Sekali terpikir nak beli kerepek sebagai kudapan buat tetamu nanti. Jemputan kali nie banyak saudara-mara dan kawan-kawan lama yang datang.. bila lama tak jumpa pasti banyak cerita nak dikongsi ...sambil menyembang makan kerepek bukan ke nikmat tu.

Pemanduan menuju ke arah Banting. Sape tak kenal Banting port paling terkenal di Selangor yang menawarkan pelbagai jenis kerepek pada harga yang murah dan boleh dibeli secara borong. Nak cari stok-stok berniga moleklah datang sini.

Nak diikutkan banyak kedai yang menjual kerepek tapi kitaorang menuju ke Kerepek Fazz House. Orang kata kat sini kerepeknya lebih sedap.. tak pe kita cuba rasa dulu ada sampel yang diletakkan dalam bekas kecil.


Rambang mata sekejap tengok macam-macam ada. 4-5 kali duduk pusing-pusing rak jualan tu. Tengok satu-satu kerepek. Blur sekejap nak beli apa boleh gitu... boleh tahan orang nak membeli kat sini. Tak putus-putus kereta yang masuk.


Alamat Kerepek Fazz House
Lot 1454, Jalan Cempedak, Off Jalan Besar Sungai Lang, Kachong Darat, Banting, Selangor