Pages

30.3.17

Sekolah Rendah Ku

Selalu bila ada masa senggang biasalah saya dan famili akan melayan program kat TV. Sekali aritu tekan lah Astro Ria 611, favourite channel adriana. Buka-buka ada cerita disebalik tabir "Kasut Bola Pink''.. macam menarik jadi terlayan la sekejap.
Telefilem nie berkisarkan 2 remaja yang sering bertelagah dan bergaduh. Sehingga berlaku satu insiden yang menyebabkan identiti diri mereka bertukar dan bermulanya kisah yang bakal mengubah hidup mereka.

Ralit punya ralit menonton terperasan lokasi pengambaran diaorang... Macam kenal jer bangunan sekolah nie. Sekali eh-eh sekolah rendah saya nie. Makin yakin bila kamera fokus tang nama sekolah. OMG! cantiknya banyak perubahan pada warna cat dan sedikit penambahan pada struktur bangunan. Gigih cari kat youtube sebab kat TV susah nak capture gambar.. Dapatlah 4 babak yang berlokasikan sekolah Kebangsaan St Teresa 1 & 2..



Kenangan betul bila tengok dewan sekolah nie.. nak sebut satu-satu aktiviti memang penuh senarai. Tapi kat sinilah kitaorang akan duduk bersila masa kelas muzik.. tempat perhimpuan..tempat kena inject BCG..rubella..hahaa.


Boleh nampak belakang budak perempuan tu, barisan kelas dari darjah 4-5. Kat sini ada padang. Takdelah besar mana..lepas la nak buat bermain waima hari sukan pun berkumpul kat kawasan sini.

Tangga yang menuju ke atas perpustakaan yang ramai orang seram gila nak pergi masa tu. Ada hantu Jepun la apa la sampaikan kitaorang librarian nak bertugas siap ajak geng teman....kalau habis duty macam kena kejar anjing mencicit lari ke bawah... ahahhaa.. Kenangan betul.. InsyaAllah akan disimpan ketat dalam hati dan ingatan.



No comments:

Post a Comment

My HeartBeat