Pages

2.9.15

Jerebu Sept 2015

Tengok cuaca kat luar seminggu dua nie semacam ajer.. nak kata cerah pun tidak, mendung pun bukan. Alamak sahih jerebu melanda lagi....masalah tak lain tak bukan berpunca dari pembakaran terbuka di Sumatera dan Kalimantan jiran seberang kita indonesia yang acap kali berlaku. 
Tempiasnya ke sini lah kan.. dahlah cuaca semasa tengah panas dan kering tambah lagi keadaan jerebu aduhhh haru mengenangkan kesihatan penduduk kat sini yang boleh terjejas dek kemerosotan kualiti udara.
Waktu2 begini abang2 dan pakcik2 bomba orang paling penting dicari.. Sibuk berperah kudrat memadam kebakaran yang terjadi waima semak2 kecik pun depa alert takut melarat. Tak yah ada nak pandai nak bakar2 sampah time2 jerebu nie menambahkan masalah jerebu jer nanti.. kita doa sama2  ye agar jerebu nie cepat2 berlabuh pergi..amin...



No comments:

Post a Comment

My HeartBeat