Pages

28.2.17

Limau Asam Boi

Wow, mengamit memori betul bila gandingan asam boi dan limau diketemukan semula. Benda macam nie dah popular sejak zaman saya sekolah. Dulu kat kampung, senang nak jumpa pokok limau sekarang beli kat kedailah jawapnya..


Cara nak makan belah di tengah-tengah atau bahagian atas limau ... lepas tu sumbat asam boi kat dalam limau.. Penangan dia memang mercik. Saya tidak lah dalam kategori 'hardcore' bab makan asam-asam nie tapi layan jer bila kawan-kawan office bawa. 
Hirup-hirup ajerlah limau tu. ada setengah orang dia boleh kunyah dengan kulit-kulit sekali..tapi seeloknya buang biji tu dulu, kalau tak nasib mengeliat terasa kepahitan limau tu.



2 comments:

  1. ishh kak.... menitik da ailio ni... sedapnya... dulu masa kecik rajin je makan ni,..

    ReplyDelete

My HeartBeat