Pages

27.12.11

Trip to Sabah - Day 1

Terujanya rasa sebab berpeluang menjejakkan kaki ke Sabah buat pertama kalinya dalam hidup..... seawal 7.15pagi dah terpacak di LCCT sebab flight pagi ke sana dalam pukul 9.30pagi. Me berkesempatan follow rombongan sambil belajar office husband yang akan melawat beberapa tempat menarik yang berkaitan aquaculture.

Melepak menanti kehadiran members yang lain sebab kami yang terawal sampai. Excited gitu lagipun husband me pantang betul kalau buat benda dalam keadaan kelam-kabut biar sampai awal dapat rileks-rileks gitu :)





Tiba di Airport Kota Kinabalu berlaku satu insiden apabila beg pakaian me dan officemate husband hilang semasa di pusat pengambilan bagasi..... Alamak masalah besar kalau hilang dahlah dalam tu baju seluar cheq....cuak gilerr masa tu.

Mujur bantuan staff Air Asia yang syorkan supaya kitaorang tunggu ketibaan flight seterusnya kot-kot bagasi kami termasuk di situ....kalau takde baru buat report... nasib baiklah next flight sampai 5 minit kemudian ,tunggu punya tunggu ada kedua-dua beg...... lega kau!!

Keluar sahaja dari Airport Kota Kinabalu terus check-in di Hotel Promenade Kota Kinabalu. Dapatlah berehat seketika sebelum bergegas ke Universiti Malaysia Sabah kerana ada appointment dengan wakil mereka di sana.




Kedatangan kitaorang disambut oleh Tutor UMS.. lupa lak nama dia.. mamat nie replace Dr Rozita yang sepatutnya menemui kami tapi atas sebab-sebab tak dapat dielakkan tak de rezeki nak berjumpa dengan Dr Rozita.... Apa yang ada disekitar Hatcheri UMS ni diterangkan dengan sebaiknya oleh Tutor tersebut.












Perut sudah berkeroncong so masing-masing dah tak sabar nak makan tengahari... lewat dah pun dekat pukul 4 petang....huhuhuh...kami dibawa oleh pemandu pelancong Encik Jai ke Restoran Getaran Jiwa & Katering.





Order Nasi Ayam Sabah ermm lagi sedap di Semenanjung punya :p



Aktiviti malam bermula di sekitar Pasar Malam Kampung Air.. tak de yang menarik sangat nak dibeli cuma cuci mata tengok barangan yang dijual disitu. Uniknya disini banyak kedai dilihat menjual barangan yang sama seperti perhiasan wanita, baju, cermin mata dan beg tapi tiada gerai makanan atau minuman disini..




Jalan-jalan cari makan di Kedai Kopi Pak Din. Perut lapar tapi mata rasa nak terkatup je....ngantuk yang amat. Dalam kepala otak memang pikir nak rehat barangkali keletihan petang tadi yang masih bersisa.